OTEVŘENO: Pondělí – Pátek
08:00-12:00 + 13:00-17:00

JAK JEZDIT S AUTOMATEM, ABY NEDOCHÁZELO KE ZBYTEČNÝM PORUCHÁM?

Dnes opět jedno téma.
JAK JEZDIT S AUTOMATEM, ABY NEDOCHÁZELO KE ZBYTEČNÝM PORUCHÁM?

Je potřeba si říci, k čemu slouží písmenka a podle toho se řídit.

P – PARKING používáme při stojícím autě jako parkovací brzdu. Mnoho lidí dělá chybu, že ještě pořádně nestojí a už tam dávají P. Může se rozletět skříň převodovky, protože je to tvrdé zamčení přes ocelové kolíky. Zní to tvrdě… to aby člověk pochopil, že ocel není poddajný materiál.

N – NEUTRAL používáme při dlouhém stání, při odtahu auta nebo při . Nikdy nepoužíváme při jízdě z kopce, abychom ušetřili. Tady může nastat problém, že se rozlomí koše v převodovce. Je to tím, že koše jsou převážně z hliníku a když z kopce vyřadíte, otáčky motoru a převodovky jsou rozdílné. Ve chvíli, kdy zařadíte zpět, se otáčky pod velkým tlakem začnou synchronizovat a hrozí velké namáhání právě na unašecí koše uvnitř převodovky.
Nevyřazujte, neušetříte!

D – DRIVE řadíme, když se chceme rozjet. Ale opět pozor! D a ihned plný plyn je špatně. Stejný problém jako u neutrálu! Správně by se po zařazení D mělo auto samovolně rozjet a až poté můžeme přidat plyn. D pak už při cestě nevyřazujeme až do té doby, než auto úplně zastaví.

R – RETURN je zpětný chod, jinak stejné zacházení jako v pozici D.

OBECNÁ PRAVIDLA:
1. Při krátkém stání, např. na semaforech, nevyřazovat! Stát stále na D!
2. Při jízdě do kopce, když automat váhá a neřadí, vždy přišlápnout plyn, aby automat podřadil. Nikdy nesundavat nohu z plynu, aby se autu tzv. „ulevilo“! Automat musí pracovat!
3. Při zastavení a stání z kopce (nemusí být zrovna svah) nestát pouze na P! Vždy použít současně také ruční brzdu. A to i když je kopec sotva znatelný, resp. nakloněná rovina! Emotikona wink

Pozn.: Inspirováno článkem „Jak jezdit s automatem“ na ecupower.cz s našimi úpravami a dokončením.